Hajóval még a Vaskapun is túl
Alsó Duna szakasz
- 2025-06-18
- Alsó Duna szakasz
- 1. nap: Áthajózás Magyarországon Indulás Budapestről, az újpesti kikötőből reggel 7:30 után. (1654-es folyamkilométer). Az egész napos hajózás során a következő látnivalókat érintjük: Csepel (Szabadkikötő), Százhalombatta, Ercsi (Eötvös-emlékmű), Tass (Csepel-sziget vége), Dunaföldvár (vár), Paks (város és erőmű), Sió-torkolat, Gemenci erdő, Baja (Sugovica, IV. Károly királyunk és Türr István emlékműve), Kádár-sziget, Dunaszekcső (löszfal). Kikötés Mohácson (1447-es fkm) este 6 óra után. Vízparti szálláshely elfoglalása, vacsora. 2. nap: Az alföld peremén, keletnek fordulva Indulás reggel Mohács városból. Határvizsgálat vagy Mohácson, vagy a horvátországi Vukováron. Második napi hajóutunkon a következő látványosságokat, érdekességeket érintjük: Ferenc-csatorna (bácskai csatornarendszer), Kopácsi-rét, Dráva-torkolat, Erdőd (vár és az egykori Budapest—Adria komp), Vukovár (a délszláv háború emlékezete), Fruska Gora hegység, Újlak (az Újlakiak fészke), Kapisztrán Szent János sírja, Pétervárad. Este 7-8 óra között kikötünk Újvidéken (1255-ös fkm). Szerb beléptető határvizsgálat után autóbuszos transzfer a szállodába, szállásunk elfoglalása. 3. nap: A növekvő Dunán Reggeli után felmegyünk a péterváradi várba. Megtekintjük a Monarchia nagy erődjét és a híres óratornyot, majd séta a belvárosban. Késő délelőtt indulunk Újvidékről hajóval. Napunk látnivalói a Dunáról: a béskai híd, a Kerekedi-sziget nomád világa, Titeli-löszfal, a Tisza torkolata, Zimony (millenniumi torony, a Nagy-Hadisziget). Vagy Zimonyban, vagy a Száván kötünk ki. (1170-es fkm). Transzferbusszal utazunk a nándorfehérvári várhoz. Séta a nagy kiterjedésű erősségben, majd elfoglaljuk szállásunkat. 4. nap. Közép-Dunán az áttörésig Reggel indulás hajóval Belgrádból. A Dunán lefelé haladva rövidesen jön Pancsova város a Temes torkolatával és világítótornyokkal. További fő látványosságok: Szendrő vára, delibláti homokpuszta, rámi kiszélesedés (3,5-4 km széles Duna), Újharam vára, Néra-torkolat, majd az Ezüst- tavat elérve kikötünk Veliko Gradiste-n. (1059-es fkm) Autóbusszal a galambóci várhoz megyünk, megcsodáljuk az Al-Duna elején, meredek hegyoldalban álló csipkés várat. Szállásunk az Ezüst-tó partján lesz, kora este fürdőzési lehetőség is van a népszerű üdülőhelyen. 5. nap. A Zuhatag, a Kazán-szorosok, a Vaskapu I. vízlépcső Elhajózva Gradiste-ről a Krassó-Szörényi-érchegység nyúlványainak egyre magasabb hegyei övezik a Dunát. Az Ómóldova-sziget után hirtelen kiszélesedik a folyó, előttünk a már ismerős Galambóc, itt Babakay-sziklánál elérjük a Duna-áttörést, megcsodáljuk a Baross-táblát, majd jönnek az egykori Zuhatag szorosai: a Sztenka, a Kozla-Dojke, az Izlasz-Tachtália, a Szvinica. Háromtorony vára, a történelmi Magyarország legdélebbi pontja után a Jucz-szorosba érünk. Kisvártatva feltűnik a Nagy Kazán-szoros: Széchenyi-emléktába, Ponikova- és Veterani-barlang, jelzőállomások. A dunatölgyesi öböl után jön a Kis-Kazán-szoros, Trajanus-tábla. Elhajózunk Orsova mellett, befordulunk a Sipi-szorosba, melynek végén áll a Vaskapu I. vízlépcső. A 30 méteres szintkülönbségű zsilipelés időtartamától függően kikötés a zsilip alatt 10 km-re lévő Kladovón (933-as fkm) valamikor délután. Elbúcsúzunk a hajótól, majd busszal átkelünk a Vaskapu vízlépcsőn és a romániai Szörényvárba megyünk szállásunkra. 6. nap. A Bánság Utazás a Sipi-szoros mentén, ezúttal a partról csodálhatjuk a vidéket. Orsovánál magunk mögött hagyjuk a Dunát. Látogatás Herkulesfürdőn, a Monarchia híres fürdőhelyén: régi fürdőépületek, a főtér, a kerek templom. A Krassó-Szörényi-érchegység és Szárkő-hegység között haladva elérjük a Temes torkolatvidékét, majd Temesvárra érkezünk. Érkezési időtől függő hosszúságú ismerkedés a Bánság fővárosával, majd utazás Budapestre. Érkezés az esti órákban.
- Csoportos út (busz)
Őt nap hajóval, egy nap autóbusszal. Hajózás Budapesttől a Vaskapu I. vízlépcső alatt fekvő Kladovoig, városnézéssel Újvidéken, Péterváradon, Belgrádban, áthajózás a Duna egykori zuhatagi szakaszán, benne a Kazán-szorosoknon, zsilipelés a Duna legnagyobb duzzasztójánál, megannyi parti és vízi látnivaló ismertetésével, bepillantással a hajózás kulisszatitkaiba.
Útvonal
1. nap: Áthajózás Magyarországon
Indulás Budapestről, az újpesti kikötőből reggel 7:30 után. (1654-es folyamkilométer). Az egész napos hajózás során a következő látnivalókat érintjük: Csepel (Szabadkikötő), Százhalombatta, Ercsi (Eötvös-emlékmű), Tass (Csepel-sziget vége), Dunaföldvár (vár), Paks (város és erőmű), Sió-torkolat, Gemenci erdő, Baja (Sugovica, IV. Károly királyunk és Türr István emlékműve), Kádár-sziget, Dunaszekcső (löszfal). Kikötés Mohácson (1447-es fkm) este 6 óra után. Vízparti szálláshely elfoglalása, vacsora.
2. nap: Az alföld peremén, keletnek fordulva
Indulás reggel Mohács városból. Határvizsgálat vagy Mohácson, vagy a horvátországi Vukováron. Második napi hajóutunkon a következő látványosságokat, érdekességeket érintjük: Ferenc-csatorna (bácskai csatornarendszer), Kopácsi-rét, Dráva-torkolat, Erdőd (vár és az egykori Budapest—Adria komp), Vukovár (a délszláv háború emlékezete), Fruska Gora hegység, Újlak (az Újlakiak fészke), Kapisztrán Szent János sírja, Pétervárad. Este 7-8 óra között kikötünk Újvidéken (1255-ös fkm). Szerb beléptető határvizsgálat után autóbuszos transzfer a szállodába, szállásunk elfoglalása.
3. nap: A növekvő Dunán
Reggeli után felmegyünk a péterváradi várba. Megtekintjük a Monarchia nagy erődjét és a híres óratornyot, majd séta a belvárosban. Késő délelőtt indulunk Újvidékről hajóval. Napunk látnivalói a Dunáról: a béskai híd, a Kerekedi-sziget nomád világa, Titeli-löszfal, a Tisza torkolata, Zimony (millenniumi torony, a Nagy-Hadisziget). Vagy Zimonyban, vagy a Száván kötünk ki. (1170-es fkm). Transzferbusszal utazunk a nándorfehérvári várhoz. Séta a nagy kiterjedésű erősségben, majd elfoglaljuk szállásunkat.
4. nap. Közép-Dunán az áttörésig
Reggel indulás hajóval Belgrádból. A Dunán lefelé haladva rövidesen jön Pancsova város a Temes torkolatával és világítótornyokkal. További fő látványosságok: Szendrő vára, delibláti homokpuszta, rámi kiszélesedés (3,5-4 km széles Duna), Újharam vára, Néra-torkolat, majd az Ezüst- tavat elérve kikötünk Veliko Gradiste-n. (1059-es fkm) Autóbusszal a galambóci várhoz megyünk, megcsodáljuk az Al-Duna elején, meredek hegyoldalban álló csipkés várat. Szállásunk az Ezüst-tó partján lesz, kora este fürdőzési lehetőség is van a népszerű üdülőhelyen.
5. nap. A Zuhatag, a Kazán-szorosok, a Vaskapu I. vízlépcső
Elhajózva Gradiste-ről a Krassó-Szörényi-érchegység nyúlványainak egyre magasabb hegyei övezik a Dunát. Az Ómóldova-sziget után hirtelen kiszélesedik a folyó, előttünk a már ismerős Galambóc, itt Babakay-sziklánál elérjük a Duna-áttörést, megcsodáljuk a Baross-táblát, majd jönnek az egykori Zuhatag szorosai: a Sztenka, a Kozla-Dojke, az Izlasz-Tachtália, a Szvinica. Háromtorony vára, a történelmi Magyarország legdélebbi pontja után a Jucz-szorosba érünk. Kisvártatva feltűnik a Nagy Kazán-szoros: Széchenyi-emléktába, Ponikova- és Veterani-barlang, jelzőállomások. A dunatölgyesi öböl után jön a Kis-Kazán-szoros, Trajanus-tábla. Elhajózunk Orsova mellett, befordulunk a Sipi-szorosba, melynek végén áll a Vaskapu I. vízlépcső. A 30 méteres szintkülönbségű zsilipelés időtartamától függően kikötés a zsilip alatt 10 km-re lévő Kladovón (933-as fkm) valamikor délután. Elbúcsúzunk a hajótól, majd busszal átkelünk a Vaskapu vízlépcsőn és a romániai Szörényvárba megyünk szállásunkra.
6. nap. A Bánság
Utazás a Sipi-szoros mentén, ezúttal a partról csodálhatjuk a vidéket. Orsovánál magunk mögött hagyjuk a Dunát. Látogatás Herkulesfürdőn, a Monarchia híres fürdőhelyén: régi fürdőépületek, a főtér, a kerek templom. A Krassó-Szörényi-érchegység és Szárkő-hegység között haladva elérjük a Temes torkolatvidékét, majd Temesvárra érkezünk. Érkezési időtől függő hosszúságú ismerkedés a Bánság fővárosával, majd utazás Budapestre. Érkezés az esti órákban.
Egyéb információk
Időpont: 2025. június 18-23. (6 nap/5 éjszaka).
Elhelyezés: három- és négycsillagos szállodákban, 2 ágyas, fürdőszobás szobákban
Ellátás: reggeli (fakultatív félpanzió)
Utazás: hajóval és kényelmes, légkondicionált autóbusszal
Idegenvezetés
Teljes részvételi díj: 279 000 Ft/fő
Ebből: részvételi díj: 242 000 Ft/fő
kikötői illeték: 37 000 Ft/fő
Félpanziós felár: 42 600 Ft/fő
Egyágyas felár: 46 000 Ft/fő
Utasbiztosítás: 3 900 Ft/fő
Útlemondási biztosítás: 2,5 %
Audio guide (rádió adó-vevős idegenvezetés): 2023-tól benne van a részvételi díjban
Belépők kb. 16 EUR
Elhelyezés szállodák egy és kétágyas szobáiban.
A ROHAM motoroson utaskabinok nincsenek, az éjszakai elhelyezés a programokban jelölt városok három- és négycsillagos szállodáiban történik.
ROHAM
eA ROHAM 1895-ben épült gőzhajtású vontató csavargőzösnek. Legutóbbi és teljes körű átépítése 2011-ben fejeződött be, ennek során dízel meghajtású, elegáns, termes rendezvényhajóvá alakították át. Hossza 32 m, szélessége 5,7 m, utasbefogadó képessége max. 60 fő. A főfedélzeten van a zárt utastér, ahol minden utasnak jut ülőhely 3-4-5-6 fős asztaloknál. (Nincsenek előre kiosztott helyek.) Ezen kívül van fedett és fedetlen nyitott fedélzet is, a felső fedélzet nyitott, fedetlen. A hajón felszerelt konyha működik, ott készülnek naponta a főételek, sütemények, de ott kérhetőek mindenféle italok is. (A főételek ára kb. 1000-1600 Ft között változik. A sör ára kb. 500-700 Ft, 1 dl bor 250-450 Ft.) A hajó farán, szabad térben a dohányzás megengedett. A női és férfi toalettek tisztaságára nagy gond van fordítva, azok fenntartás nélkül használhatók. A hajó jóval kisebb, mint a szállodahajók, a hangulat ennél fogva családiasabb, közvetlenebb. A személyzet létszáma 6-7 fő segítőkész, magyar anyanyelvű hajós és vendéglátós, akik igyekeznek mindenben segíteni, mindenféle kérdésre választ találni.
A hajón utaskabinok - méretéből adódóan - nincsenek, éjszakára az utasokat autóbusz viszi a *** és ****-os szállodákba.
Útjai során lényeges, hogy az utasok minél többet lássanak a folyóból, partjaiból, s minél többet tudjanak meg mind a látnivalókról, mind a folyóról, mind magáról a hajózásról. Az idegenvezetés a a hajó zárt terében hallható jól, szabadtéren javasolt az audio guide (rádióvevős fülhallgató) igénybevétele. A hajó sebessége - folyamszakasztól függően - hegymenetben kb. 9-14 km/h, völgymenetben kb. 18-23 km/h. A zsilipelési idők, a kikötői foglaltságok, a határátkelések változtathatják a programokat! Változás különösen akkor lehetséges, ha valamelyik zsilipkamrát lezárják, vagy havaria miatt torlódnak a hajók.
A hajóról további információk és képek a hajó honlapján, tudnivalók a történetéről a hajóregiszterben találhatók.
Sajnos nem áll rendelkezésre alaprajz.
Naviscon
A magyar tulajdonú technológiai, informatikai társaság rendezvény és étteremhajó, valamint kisebb vontatók üzemeltetésével foglalkozik hajózási üzletágában. A ROHAM személyhajóval budapesti és környéki rendezvényeken állnak a megrendelő szolgálatára, esküvők, üzletember-találkozók, állami vezetők találkozóinak, vagy családi rendezvények helyszíneként, felszerelt, modern konyhával, bőséges gasztronómiai kínálattal. Jelmondatuk: "Ahol a konyhaművészet a hajózás iránti szenvedéllyel találkozik." A Dunán Regensburg és Szörényvár (Drobeta Turnu Severin) között tesznek meg hosszabb, 10-15 napos utakat. Vontatóikkal főleg kikötői szolgáltatásokat végeznek, saját szükségletre foglalkoznak hajóépítéssel, felújítással is.
A(z) blaguss.hu weboldalon a közvetlen linken található Adatkezelési Tájékoztatót és a lenti tájékoztatást elolvastam, megismertem és az abban foglaltakat elfogadom. Személyes adataim a valóságnak megfelelnek, és kijelentem, hogy 16. életévemet betöltött személy vagyok.
Hozzájárulok, hogy személyes adataimat a(z) blaguss.hu direkt marketing szolgáltatás nyújtása céljából az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott módon, időtartamban és mértékben kezelje. Hozzájárulok ahhoz, hogy az általam megadott e-mail címre és telefonszámra a blaguss.hu utazás témakörben direkt marketing szolgáltatást nyújtson (EDM).
Megismertem az aktuális időszakban érvényes Utazásszervező ált. szerz. feltételeit (ÁSZF).
Kiegészítő tájékoztató
A weboldalon található utazási ajánlatok nem minősülnek nyilvános ajánlattételnek.
A weboldalon szereplő, időközben aktualitását vesztett árakért, akciókért, helyesírási hibákért, illetve az árkalkulációs program esetleges hibáiért, a lemondott utazásokért, valamint a képekben, leírásokban fellelhető hibákért, eltérésekért a felelősséget nem vállaljuk.
Kizárólag a munkatársaink által visszaigazolt árak, adatok, leírások, képek tekintendők véglegesnek a szabad helyek függvényében!
Az Ön által készített „Fizetési kötelezettség nélküli ajánlatkérés” opcionális, nem számít véglegesnek.
Ön, értelmezte és elfogadta a fenti kiegészítő tájékoztatóban leírtakat, az űrlap elküldésével.
Köszönjük érdeklődését, hamarosan válaszolunk.
ajánlatok ellenőrzése, egy kis türelmet kérünk!